ورود مجدد زمستان پس از نیم ماه ! اینبار با ورژنی متفاوت !

 

با یاد و نام خدا ؛ عرض سلام و وقت بخیر دارم خدمت تک تک همراهان عزیز هواشناسی مستقل استان مازندران

خب ؛ برای شنبه شاهد آسمانی نیمه ابری و ابری در برخی نقاط مه آلود خواهیم بود اما با نفوذ کم ارتفاعی از شمال غرب به منطقه و همراهی اون با زبانه های پرفشار سطح زمین ، کم کم بعد از ظهر و شب شنبه از غرب استان افزایش ابر داریم و شامگاه شنبه بارش ها از غرب استان و دامنه ها استارت میخورن و تا صبح یکشنبه عمده مناطق استان رو در برمیگیرن .

بارش ها گاها در برخی نقاط منجر به آبگرفتگی هم میشن و بعضا با وزش باد نسبتا شدید تا شدید هم همراهی میشن .

این موج شامگاه یکشنبه نهایت بامداد دوشنبه از استان خارج میشه اما سریعا با تقویت پرفشار سطح زمین از شمال منطقه سیبری و همراهی اون با کم ارتفاعی جدا شده که از شمال کاسپین به سمت منطقه ما رخنه میکنه و باعث میشه روز دوشنبه خیلی زود بارش ها در استان گسترده تر بشن و اکثر نقاط استان رو در بر بگیرن . روز دوشنبه ابتدا میل بارش ها به نیمه غربی استان بیشتره و سپس خصوصا اواخر وقت در نیمه شرقی استان گسترش بیشتری رو داره .

این سیستم گذر اواخر وقت دوشنبه به بامداد سه شنبه از غرب استان خارج میشه و بامداد و صبح سه شنبه هم از شرق استان که صبح سه شنبه احتمال بارش های پراکنده در برخی نقاط وجود داره اما به تدریج کاهش ابر غالب خواهد شد .

روز دوشنبه چون جریانات دریا به خشکی ضعیف تره ، هوا سردتر و زمستانی تر خواهد شد .

گسترش بارش ها در ارتفاعات برای روز یکشنبه بیشتر از دوشنبه خواهد بود .

طی این مدت در جلگه خصوصا غرب استان شانس برف بسیار ضعیفه اما برای دامنه های با ارتفاع 200 الی 500 متر به مانند شیرگاه ، از بعد از ظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه ، خیزش سرما بیشتر خواهد بود بنابراین ؛ احتمال مخلوط باران و برف و برفابه بالا هست اما احتمال برف ضعیفه . کلا هر چی افزایش ارتفاع پیدا کنیم و به شرق استان بریم ، سرما هوا بیشتر خواهد شد و مثلا برای منطقه ای مثل زیراب ، احتمال برف بالائه و میتونه برف به نسبت خوبی بشینه خصوصا گذر شامگاه یکشنبه به بامداد دوشنبه که اوج بارش این منطقه خواهد بود . کلا چون هسته سیستم در شمال شرق کاسپین واقع هست ، در مناطق دامنه کوه ، سرما خوبی از کوه ریزش میکنه و میتونه سرما ملموس تر بشه که احتمال باران یخ زده هم در این نقاط وجود داره .

در مناطق بالاتر مثل کلاردشت هم برف نیمه سنگین پیش بینی می کنیم که عمده بارش این منطقه در روز یکشنبه خواهد بود .

احتمال ضعیف رعد و برق و احتمال نسبتا بالائه تگرگ هم در برخی نقاط طی فعالیت این سامانه وجود داره . در گردنه ها ، علاوه بر برف ، گاهی مه پدیده غالب خواهد بود .

از روز چهارشنبه جو نسبتا پایداره و انتظار میره با ورود ناوه هایی به غرب اروپا و بلاک شدن شرق اروپا ، در دهه پایانی بهمن کم کم فشار سطح زمین از عرض های بالاتر تقویت بشه و احتمال ریزش سرما نسبتا شدید هم به منطقه وجود داره .

در زیر هم تجمع بارش و برف موج پیش رو رو ملاحظه می کنید که بارش ها در اکثر نقاط استان خصوصا جلگه مساعد هستن و عمده بارش ها رو در سواحل نیمه شرقی استان پیش بینی می کنیم :

 

 

عزیزان ؛ ممنون میشیم در وب ما عضو شوید ، نظر دهید و در مباحث عمومی هواشناسی ما شرکت کنید و هوای مهرارتون رو گزارش کنید . چون خیلی مطالب هم اونجا گفته میشه . منتظر پاسخ گویی به سوالات شما در بخش نظرات هستیم .

 

با ما همراه باشید .

 

ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ

 

برای مشاهده کانال هواشناسی استان مازندران بر روی آی پایین کلیک کنید .

 

 

 


هواشناسی بابلسر فورکا استان ,بارش ,دوشنبه ,احتمال ,منطقه ,نقاط ,برخی نقاط ,وجود داره ,نقاط وجود ,شرقی استان ,نیمه شرقی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

معماری و زندگی لوکس مووی سوالات درسی /فیلم/ورزشی/ اخرین خبر ها پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان فروشگاه اینترنتی مجاز محصولات زناشویی فی کالا کد 32370 • خرید محصولات زناشویی،خرید لوازم زناشویی،ژل تاخیری،اسپری تاخیری،کاندوم تاخیری فلزیاب دیانا | 09100061386 خیابون می مارکت | جدید ترین محصولات فروشگاه