بازهم گرم باد ! اینبار بی باران نیست !

 

با یاد و نام خدا ؛ عرض سلام و وقت بخیر دارم خدمت تک تک همراهان عزیز هواشناسی مستقل استان مازندران

 

خب ؛ برای چهارشنبه گاهی مه رو داریم در جلگه اما اوج افزایش دما در ارتفاعات خواهد بود . از بعد از ظهر و شب از ارتفاعات غربی استان در استان افزایش ابر رو داریم که شانس بارش های پراکنده خصوصا در ارتفاعات غربی استان هم وجود داره . برای روز های پنجشنبه و جمعه با حاکمیت کم فشار سطح زمین ، جریانات جنوبی در استان تقویت میشن و چون آسمان استان نیمه ابری و ابری هست ، گرما در جلگه خصوصا ساحل حداقل طی روز اونطور که باید و شاید حس نمیشه و طی این مدت وزش باد گرم بیشتر در ارتفاعات و بخش هایی از دامنه ها خواهد بود . اوج گرم باد از بعد از ظهر پنجشنبه تا صبح جمعه خواهد بود که میتونه در ارتفاعات خصوصا ارتفاعات بالادست خیلی شدید هم بشه بعضا و به جلگه هم برسه که طبیعتا با افزایش دما در جلگه و ساحل هم همراه میشه .

اما با نزدیک شدن ناوه و نفوذ زبانه های پرفشار ، برای بعد از ظهر و شب جمعه رگبار های متناوب از ارتفاعات غربی استان به تدریج با احتمال رعد و برق آغاز میشه گاهی با وزش باد که ممکنه برخی از نقاط استان رو هم تحت تأثیر قرار بده . روز شنبه اوج ابرناکی در جلگه هست که گاهی وزش باد نسبتا شدید رو هم داریم و کاهش دما . به تناوب بارندگی هم رخ میده و تا اوایل وقت یکشنبه هم این وضع با شدت وضعف در استان پا بر جا هست و اواخر وقت یکشنبه کاهش تدریجی ابر رو هم خواهیم داشت .

این کاهش ابر رو روز دوشنبه ؛ یعنی ، 13 بدر هم هست اما در رابطه با 13 بدر طی روز های آتی بیشتر بحث خواهیم کرد .

دریا طی این مدت با موج کوتاه گاهی افزایش موقتی موج ، روز جمعه به خصوص بعد از ظهر و شب نسبتا مواج و روز شنبه هم مواج خواهد بود و در روز یکشنبه کاهش تدریجی موج پیش بینی میشه .

 

در زیر هم تجمع بارش رو تا پایان وقت 13 بدر از دید مدل ECMWF مشاهده می فرمائید :

 

 

عزیزان ؛ ممنون میشیم در وب ما عضو شوید ، نظر دهید و در مباحث عمومی هواشناسی ما شرکت کنید و هوای اسفندارتون رو گزارش کنید . چون خیلی مطالب هم اونجا گفته میشه . منتظر پاسخ گویی به سوالات شما در بخش نظرات هستیم .

 

با ما همراه باشید .

 

ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ

 

برای مشاهده کانال هواشناسی استان مازندران بر روی آی پایین کلیک کنید .

 

 


هواشناسی بابلسر فورکا استان ,ارتفاعات ,جلگه ,گاهی ,میشه ,کاهش ,غربی استان ,ارتفاعات غربی ,کاهش تدریجی ,یکشنبه کاهش ,استان مازندران منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

علیرضا عباسی | Alireza Abbasi مد یورو تراک 2 هر چی که بخوای هست دبیرستان غیردولتی پویندگان علم اقیانوس رهایی من دانلود آنلاین فایل های الکترونیکی کارخانه نخ اکریلیک گوناگون شما بیا