مهمان ناخوانده بهار ! سلام زمستان !

 

با یاد و نام خدا ؛ عرض سلام و وقت بخیر دارم خدمت تک تک همراهان عزیز هواشناسی مستقل استان مازندران

 

خب ؛ برای سه روز آتی شاهد آسمانی نیمه ابری و ابری در استان خواهیم بود . در واقع آسمان ابریه اما برخی ساعات ممکنه موقتا آسمان در برخی نقاط به خصوص جلگه باز بشه . طی این مدت در ارتفاعات استان به تناوب بارندگی داریم که در بعد از ظهر و شب ها تشدید میشن و بعضا همراه با رعد و برق و تندباد های موقتی هم خواهد بود .

علت این ناپایداری ها نفوذ ناوه بسته ای از غرب کشور خواهد بود . برای بعد از ظهر و شب جمعه تا صبح شنبه ، با نفوذ بیشتر یکی از امواج به سمت استان ، به تناوب برخی نقاط جلگه به خصوص بخش هایی از دامنه ها درگیر بارندگی هم میشن . اما با بلاک شدن شرق اروپا و نفوذ ناوه ای مستقیم از شمال دریا کاسپین به سمت منطقه ( همونطوری که در زیر مشاهده می فرمائید ) و همینطور نفوذ زبانه های پرفشار ، از اواخر وقت شنبه نهایت بامداد یکشنبه ، به تدریج بارش ها در جلگه استان علی الخصوص جلگه نیمه شرقی به دلیل میل شرق سو جریانات ، تشدید میشن .

 

 

این بارش ها ، به خصوص برای بعد از ظهر و شب یکشنبه کم کم تضعیف میشن در استان اما در روز دوشنبه با حاکمیت پرفشار سطح زمین ، در برخی نقاط همچنان شانس بارندگی هست که در این مورد طی روز های آتی بیشتر بحث خواهیم کرد .

طی این مدت گاهی وزش باد رو هم در جلگه خواهیم داشت به خصوص در گذر بعد از ظهر شنبه به صبح یکشنبه که برخی نقاط نسبتا شدیده .

طی این مدت به دلیل ، کاهش محسوس دما هوا ، بارش برف به خصوص روز یکشنبه به زیر 1500 متر هم میرسه و در ارتفاعات خصوصا گردنه ها ، برف خوبی رو انتظار داریم .

 

بیشینه یکشنبه و یا خصوصا کمینه دوشنبه میتونه در برخی نقاط جلگه تک رقمی هم بشه . در زیر آنومالی دما رو برای بعد از ظهر یکشنبه مشاهده می فرمائید که دما به شدت زیر نرمال میره .

 

 

انتظار میره طی این مدت عمده بارش ها مختص بخش اعظمی از ارتفاعات و بخش هایی از دامنه ها به خصوص دامنه های شرقی استان باشه . در زیر هم تجمع بارش ( نیمه چپ ) ، تجمع بارش برف ( نیمه راست ) از دید مدل ECMWF ( بالا ) و GFS ( پایین ) رو مشاهده می فرمائید :

 

 

عزیزان ؛ ممنون میشیم در وب ما عضو شوید ، نظر دهید و در مباحث عمومی هواشناسی ما شرکت کنید و هوای اسفندارتون رو گزارش کنید . چون خیلی مطالب هم اونجا گفته میشه . منتظر پاسخ گویی به سوالات شما در بخش نظرات هستیم .

 

با ما همراه باشید .

 

ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ

 

برای مشاهده کانال هواشناسی استان مازندران بر روی آی پایین کلیک کنید .

 

 

 


هواشناسی بابلسر فورکا استان ,یکشنبه ,جلگه ,خصوص ,بارش ,نقاط ,برخی نقاط ,تشدید میشن ,نفوذ ناوه ,نقاط جلگه ,تجمع بارش منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ زهرا گلکار دانلود برای شما آموزش استخراج دوج کوین خرید کتاب|کتاب رایا یکم بیشتر بمون پاوربانک شیائومی وبلاگ کتابخانه های عمومی بیله سوار انواع نهال گردو