خواص تخم شترمرغ

تخم شترمرغ   ۴.۷- ۲۱  

 

یکی از محصولات شتر مرغ که به تازگی وارد در ایران مورد استفاده قرار می گیرد تخم شتر مررغ است ، البته به دلیل قیمت و حجم آن خیلی مورد استقبال مردم قرار نگرفته و مصرف آن بسیار کم است. در این مقاله می خواهیم خواص تخم شترمرغ را برای شما شرح دهیم.

خواص تخم شترمرغ

شترمرغ می تواند از ۲ سالگی الی ۳۰ سالگی تخم گذاری کند و میزان آن در سال بین ۴۰ تا ۷۰ عدد می باشد.  جوجه کشی و تولید مثل را بخوانید .

تخم شترمرغ در مقایسه با دیگر پرندگان از نظر طعم بیشتر شبیه به تخم مرغ بوده و از نظر حجم بزرگترین تخم می باشد .

ارزش غذایی خواص تخم شترمرغ

تخم شتر مرغ از ارزش غذایی بالاتری نسبت به سایر تخم پرندگان برخوردار است ، این محصول شتر مرغ که حدود ۱ تا ۲ کیلو گرم است زمان مصریان باستان مصارف دارویی داشته است و منبع غنی از آهن می باشد و میزان کلسترول آن بسیار کم بوده و می تواند جایگزین مناسبی برای تخم مرغ باشد البته با توجه به اینکه هر فرد در هفته می تواند ۵ عدد تخم مرغ در برنامه غذایی خود داشته باشد می تواند آن را با یک عدد تخم شترمرغ عوض کند….

ارزش غذایی تخم شتر مرغ
تخم شتر مرغ مانند خود شترمرغ بسیار بزرگ است و حاوی ۲۰۰۰ کالری انرژی می باشد ، اگر قصد دارید تا تخم شترمرغ را آب پز کنید بهتر است بدانید که برای عسلی شدن آن بایستی ۴۵ دقیقه صبر کنید … و حدود ۱ ساعت و نیم طول می کشد تا آن سفت شود.

تخم شتر مرغ

تخم شترمرغ حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب غیراشباع است و مقدار ویتامین E ، B5 و منگنز آن از تخم مرغ کمتر؛ و میزان سلنیوم آن که به تولید و تکثیر اسپرم های سالم کمک می کند، بسیار زیاد است.
البته میزان مس، آهن، روی و کلسیم در تخم شترمرغ به تغذیه شترمرغ بستگی دارد .


آموزش پرورش شتر مرغ شترمرغ ,تواند ,خواص ,غذایی ,البته ,میزان ,ارزش غذایی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه سایت بلاگ بیست اصول موفقیت با محمد طلایی Ev-kala.ir •|پَروازِ بـــى اِنتِها|• فروشگاه مای دکوری بهترین کلیپ های عاشقانه وبلاگ شخصی