آسمان پایدار نمی ماند ! ورود موج جدیدی از بارش ها !

 

با یاد و نام خدا ؛ عرض سلام و وقت بخیر دارم خدمت تک تک همراهان عزیز هواشناسی مستقل استان مازندران

 

خب ؛ تا روز دوشنبه آسمان استان به صورت نیمه ابری تا ابری غالبا خواهد بود . گاهی مه و بارش های پراکنده رو هم در استان خواهیم داشت . بیشترین شانس مه در استان مربوط به بامداد و صبح جمعه و یکشنبه در برخی نقاط استان به خصوص جلگه خواهد بود . تغییرات بارز دمایی رو هم نخواهیم داشت جز روز دوشنبه که دما کاهش پیدا میکنه . طی این مدت به خصوص روز دوشنبه گاهی وزش باد نسبتا شدید رو هم به خصوص در جلگه انتظار داریم .

اما ورود ناوه ای رو از غرب کشور خواهیم داشت که با ارسال اولین امواج ، بامداد و صبح شنبه بارش ها در ارتفاعات غربی گسترش پیدا میکنن و این وضعیت صبح نهایت بعد از ظهر شنبه کل نیمه غربی و بعد از ظهر و نهایت شب سایر نقاط استان رو تحت تأثیر خودش قرار خواهد داد .

بارش ها بامداد یکشنبه پراکنده اما با نزدیک شدن ناوه بارش ها ، برای صبح و بعد از ظهر یکشنبه به خصوص در غرب استان تشدید میشن . طی این مدت عمده بارش ها مختص ارتفاعات بالادست ( ارتفاعات غربی و بخش هایی از ارتفاعات مرکزی استان ) و مرزهای غربی استان در جلگه خواهد بود . اما اواخر وقت یکشنبه و بامداد دوشنبه به بعد ، بارش ها در استان به خصوص جلگه و ارتفاعات پایین دست از غرب ، با نفوذ زبانه های پرفشار تشدید میشن . اوج بارش های دوشنبه مختص مرزهای شرقی جلگه و بخش هایی از دامنه ها خواهد بود .

این سیستم صبح نهایت بعد از ظهر دوشنبه از غرب استان و شامگاه دوشنبه نهایت بامداد سه شنبه از شرق استان خارج خواهد شد .

دریا هم طی این به خصوص برای روز دوشنبه مواج و نسبتا توفانی بعضا پیش بینی میشه .

تا روز یکشنبه بارش برف غالبا مختص 2500 متر به بالا خواهد بود اما روز دوشنبه با نفوذ هوا سرد ، در صورت رخداد بارش به خصوص شرق استان میشه در ارتفاع زیر 1500 متر هم برف رو رویت کرد .

 

در زیر هم نفوذ ناوه ای رو از غرب کشور برای بامداد یکشنبه مشاهده می فرمائید :

 

 

عزیزان ؛ ممنون میشیم در وب ما عضو شوید ، نظر دهید و در مباحث عمومی هواشناسی ما شرکت کنید و هوای بهمنارتون رو گزارش کنید . چون خیلی مطالب هم اونجا گفته میشه . منتظر پاسخ گویی به سوالات شما در بخش نظرات هستیم .

 

با ما همراه باشید .

 

ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ

 

برای مشاهده کانال هواشناسی استان مازندران بر روی آی پایین کلیک کنید .

 

 

 


هواشناسی بابلسر فورکا استان ,بارش ,دوشنبه ,خصوص ,یکشنبه ,بامداد ,جلگه خواهد ,ارتفاعات غربی ,بامداد یکشنبه ,تشدید میشن ,خصوص جلگه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ولی الله همه چی موجوده پایگاه شهید منتظری نمایندگی کولرگازی اسپلیت جنرال در شیراز مدرسه شاد ، کودکان شاد ، جامعه شاد فروشگاه خرید اینترنتی قایق کاغذی حسابداری ارومیه